Vaak gestelde vragen (FAQ)
Een overzicht van de vragen die onze medewerkers vaak gesteld worden. Staat je vraag er niet bij? Bel dan met 06 24 980 486 - of mail naar aanmelding@zorgenzoo.nl.
-
Welke zorg leveren jullie?
Ambulante begeleiding en Huishoudelijke hulp, zowel binnen de WMO als de WLZ.
ZorgENZOO is een laagdrempelige organisatie die hulp biedt bij psychosociale, materiële en sociaaljuridische problemen. ZorgENZOO stelt zich ten doel de zelfredzaamheid en maatschappelijke participatie van mensen, vanaf 18 jaar en ouder, te bevorderen en hun probleemoplossend vermogen te vergroten.
Om het iets simpeler te zeggen: We helpen mensen die door hun handelen, hun levenspad of door invloeden van buitenaf flink in de problemen zijn gekomen. Dat doen we door je zelfstandigheid te ondersteunen, zodat je de weg terug kunt vinden naar een kwalitatief leven.
-
Wat is jullie werkgebied?
ZorgENZOO biedt hulp in Friesland, Groningen en Drenthe. Afhankelijk van het type zorg en afhankelijk van de gemeente waarin je woont, valt die zorg onder de WLZ of soms ook de WMO. ZorgENZOO is niet in elke gemeente gecontracteerd, maar per aanmelding bekijken we hoe we je kunnen helpen. Meer weten? Neem dan contact op: we denken sowieso met je mee.
-
Binnen welke tijden leveren jullie zorg?
Indien nodig en vraaggericht, werken we 24 uur per dag 7 dagen per week.
-
Moet ik een eigen bijdrage betalen voor zorg van uit de WMO en de WLZ?
Ja, het CAK stelt de eigen bijdrage vast op basis van de inkomsten die u op jaarbasis krijgt, heeft u hier vragen over dan kunt u middels een rekentool op de site van het Cak achterhalen wat het bedrag is.
-
Wat is jullie doelgroep?
ZorgENZOO biedt hulp aan jongvolwassenen t/m ouderen (dus vanaf 18 jaar en ouder) bij psychosociale, materiële en sociaaljuridische problemen. Mensen die door hun handelen, hun levenspad of door invloeden van buitenaf flink in de problemen zijn gekomen.
Het doel is de zelfredzaamheid en maatschappelijke participatie te bevorderen en je probleemoplossend vermogen te vergroten. De hulp die we bieden is tweeledig: Ambulante begeleiding, waardoor je door de bomen het bos weer helemaal zelf kunt zien en Huishoudelijke hulp, voor die mensen die niet in staat zijn dat stukje zelfzorg in te vullen. Denk daarbij niet alleen aan ouderen, maar ook aan jongeren die hun weg proberen terug te vinden naar een kwalitatief leven. Huishoudelijke ondersteuning kan broodnodig zijn om je leven weer vorm te kunnen geven.
-
Wat is een systeem therapeutisch werker (STW’er)?
Als Systeem Therapeutisch Werker zijn wij hulpverleners en relatiedeskundigen. We kijken niet alleen naar jou, maar ook naar je omgeving: de mensen die dicht bij je staan.
Wat je problemen ook zijn: vaak heeft je omgeving invloed op die problemen (en andersom ook). Een verandering bij jou is van invloed op je omgeving, maar omgekeerd kan een verandering in jouw systeem betekenen dat je daarmee enorm geholpen bent.
Hiermee zeggen we niet dat jouw omgeving je problemen moet oplossen (dat kunnen ze niet): jij lost zelf je problemen op, maar we gaan samenwerken met de mensen die dicht om je heen staan.
-
Voldoen jullie aan de Wet Kwaliteit, Klachten en Geschillen Zorg (WKKGZ)?
Ja, wij zijn aangesloten bij een geschillencommissie en elke cliënt krijgt bij inzorgtreding, of desgevraagd, de klachtenprocedure. Onze klachten en geschillen commissie hebben wij ondergebracht bij het Klachtenportaal zorg.
-
Hanteren jullie de meldcode voor huiselijk geweld/ouderen-mishandeling?
Ja, elke medewerker is op de hoogte van deze meldcode, wij nemen ons signalerings- en tevens meldplicht zeer serieus. Tevens hebben wij een aandacht functionaris huiselijk geweld voor het vroegtijdig signaleren van mishandeling.
-
Voldoet jullie Elektronisch Cliënten Dossier (ECD) aan de te verwachten veiligheid, met oog op bescherming van persoonsgegevens?
Ja, wij gebruiken het Nedap ONS systeem. Dit is een gekwalificeerd systeem waar wij tevens de planning en de facturatie naar de gemeente laten verlopen. Uw gegevens worden dus enkel in dit systeem gebruikt. Dit systeem is o.a. beveiligd met een tweestaps-verificatie. Alleen zorgverleners die bij uw zorg betrokken zij, en die u ontmoet heeft, kunnen uw gegevens in zien.
-
Hebben jullie ook vacatures openstaan?
Wij zijn altijd op zoek naar nieuwe collega's die passen in het team. ZorgEnzoo heeft een unieke manier van cliëntplanning: waar reguliere zorgaanbieders cliënten aannemen en daarna op zoek gaat naar personeel, doet ZorgEnzoo het andersom.
Als er een nieuwe collega bij komt, nemen wij pas nieuwe cliënten aan. Om die reden hebben wij altijd vacatures openstaan.
Stuur ons een mail met je naam en telefoonnummer naar aanmelding@zorgenzoo.nl.
Zoek je hulp?
Neem snel contact op met onderstaand nummer of ons e-mailadres.
Wil je meer weten of wil je advies over hulp die bij jouw zorgvraag past?
Bel onderstaand nummer of stuur een mailtje naar aanmelding@zorgenzoo.nl
"Doe vandaag iets... waar je morgen TROTS op bent!"